Pertama Kali, Sandra Bullock Masuk Nominasi Oscar

Pertama Kali, Sandra Bullock Masuk Nominasi Oscar

Sandra Annette Bullock (diucapkan / b?l?k /; lahir 26 Julai 1964) adalah seorang pelakon Amerika yang mulai terkenal pada 1990-an, selepas berperanan dalam filem yang berjaya seperti Speed dan Saat Kau Tidur.

Dia telah ditubuhkan kerjayanya dengan filem seperti Miss Congeniality dan Crash, yang mendapat pujian kritis.

Pada tahun 2007, dia menduduki peringkat sebagai selebriti wanita 14 terkaya dengan kekayaan yang dianggarkan $ 85 juta  Pada tahun 2009, Bullock membintangi filem kewangan paling berjaya kerjayanya, The  dan The Side Blind.

Bullock dianugerahkan Golden Globe Award untuk Best Actress, Screen Actors Guild Award untuk Prestasi Posisi oleh Pelakon Pelakon Wanita dalam Peranan terkemuka, dan Academy Award untuk Best, untuk peranannya sebagai Leigh Anne Tuohy dalam The Blind Side.
Isi

* 1 Awal kehidupan
* 2 Bertindak
o 2,1 Pengakuan
* 3 Kewirausahaan
* 4 Kehidupan peribadi
o 4,1 Hubungan
o 4,2 kemalangan kenderaan
o 4,3 hal Hukum
o 4,4 Charity kerja
* 5 Lakonan
* 6 Rujukan
* 7 Pautan luar

Awal kehidupan

Sandra Annette Bullock, lahir di Arlington, Virginia, putri Helga D. Meyer (1942-2000), seorang penyanyi opera Jerman dan guru suara, dan John W. Bullock (lahir 1925), seorang pelatih suara dan eksekutif dari Alabama.

Bullock adalah seorang saintis roket dari Nuremberg, Jerman.  Bullock tinggal di Nuremberg sampai usia dua belas, di mana ia bernyanyi di anak-anak paduan suara opera itu di Nürnberg Staatstheater.

Dia sering bepergian dengan ibunya tur opera, dan tinggal di Jerman dan bahagian-bahagian lain Eropah untuk sebahagian besar masa kecilnya.

Dia fasih dalam Bahasa Jerman. Bullock belajar balet dan seni vokal sebagai seorang anak, mengambil bahagian kecil dalam pengeluaran opera ibunya.

Bullock memiliki saudara, Gesine Bullock-Prado (lahir 1970).

Bullock dihadiri Washington-Lee High School, di mana dia pemandu sorak, menyertai dalam penghasilan teater sekolah tinggi, dan berkencan dengan pemain bola sepak Ia lulus pada tahun 1982 dan.

Terdaftar di Universiti East Carolina di Greenville, North Carolina.

Dia meninggalkan East Carolina selama tahun senior di musim bunga tahun 1986, hanya tiga kredit pendek lulus, untuk mengejar kerjaya aktingnya.

Ia pindah ke Manhattan untuk mengejar audisi dan disokong dirinya dengan berbagai-bagai pekerjaan sambilan (bartender, koktel pelayan, mantel checker, dll)

Bullock kemudian menyelesaikan kursus nya di East Carolina University.

Kehidupan peribadi
Hubungan

Bullock pernah bertunang dengan pelakon Tate Donovan, yang ia bertemu sementara wayang Ramuan Cinta Nombor 9; hubungan mereka berlangsung empat tahun [10] Dia dahulu tarikh Troy pemain bola sepak Aikman, Austin musisi Bob Schneider (selama dua tahun)., [10] dan pelakon Matthew McConaughey dan Ryan Gosling. [34] [35]

Bullock builder motor berkahwin dan Rakasa Garasi host Jesse James pada tarikh 16 Julai 2005. Mereka pertama kali bertemu ketika Bullock menetapkan agar anak baptis dia sepuluh tahun untuk memenuhi James sebagai hadiah Natal.

Pada bulan November 2009, Bullock dan James masuk ke dalam pertempuran hak asuh dengan bekas isteri kedua James ‘-, bekas pelakon porno Janine Lindemulder, dengan siapa James memiliki anak. Bullock dan James kemudian memenangi hak asuh undang-undang penuh lima tahun James ‘putri berusia.

Bullock, Cannes Festival 2002

Sementara di New York, Bullock memuat kelas lakonan di Neighborhood Playhouse. Dia muncul dalam filem beberapa mahasiswa, dan kemudian mendapat peranan dalam Off-Broadway play Tidak Datar Waktu Pengarah Alan J. Levi.

Sangat terkesan dengan prestasi Bullock dan menawarkan sebuah bahagian dalam dibuat untuk filem-TV Bionic showdown : Enam Million Dollar Man dan Bionic Woman (1989).

Setelah syuting film TV, Bullock tinggal di Los Angeles dan dibuang dalam serangkaian peranan kecil dalam beberapa filem-filem independen serta peranan utama versi singkat televisyen NBC dari filem Working Girl (1990).

Dia kemudian muncul di beberapa filem, seperti Ramuan Cinta Nombor 9 (1992), The Thing Called Love (1993) dan Api di Amazon (di mana ia bersetuju untuk tampil topless jika kamera tidak menunjukkan bahawa banyak; ia menutupi dirinya dengan lakban, yang tampaknya agak menyakitkan untuk menghapuskan).

Salah satu penampilan pertama Bullock filem terkemuka di wayang science-fiction/action Demolition Man (1993), yang dibintangi Sylvester Stallone dan Wesley Snipes.

Hebat ini kemudian menyebabkan prestasi berehat-melalui di Speed tahun berikutnya.

Dia menjadi bintang film tingkat tinggi pada akhir tahun 1990an, membawa serangkaian kejayaan, termasuk Saat Kau Tidur, menggantikan pelakon Demi Moore, yang pada awalnya dijadualkan untuk bintang, dan Miss Congeniality.

Bullock menerima $ 11 juta Speed 2: Cruise Control [10] dan $ 17.500.000 untuk Miss Congeniality 2: Armed & Fabulous.

Bullock terpilih sebagai salah satu daripada 50 majalah People Orang Paling Cantik di Dunia pada tahun 1996 dan 1999, dan juga kedudukan # 58 di Top Empayar majalah’s 100 Movie Stars of All Time senarai.

Dia dihidangkan dengan Julia 2002 Raúl Award for Excellence  untuk usahanya, sebagai penerbit eksekutif sitkom George Lopez, dalam membantu mengembangkan kerjaya bagi bakat bukaan Hispanik di media dan industri hiburan.

Dia juga membuat beberapa penampilan di acara sebagai Kemalangan Amy, seorang pekerja yang rawan kecelakaan di kilang watak Lopez menguruskan.

Pada tahun 2002, ia membintangi melawan Hugh Grant di global memukul Dua Minggu Perhatikan dan dalam filem yang kurang dikenali Rahasia Ilahi dari Ya-Ya Sisterhood.

Sandra Annette Bullock (lahir di Arlington County, Virginia, Amerika Serikat, 26 Juli 1964; umur 45 tahun) adalah seorang aktris film Amerika Serikat. Ia mulai berkarir di dunia film sejak akhir-akhir 1980-an.

Setelah 20 tahun berakting, Sandra Bullock akhirnya bisa meyakinkan diri kalau dia adalah aktris papan atas. Sepertinya, Hollywood pun setuju dengan hal ini.

Aktris yang tampil kocak di Miss Congeniality ini tampil gemilang memerankan tokoh nyata dalam drama The Blind Side, justru mengantarkannya masuk dalam nominasi Oscar.

Sekarang, aktris berusia 45 tahun ini mulai menapaki kesuksesannya di industri film setelah memerankan tokoh seorang ibu penganut Kristen taat yang mengadopsi seorang anak terlantar berbakat sepakbola dari sekolah anak-anak kulit hitam.

“Siapa yang terpikirkan setelah beberapa tahun lewat saya akan merasakan momen seperti sekarang? Saya sendiri tidak,” sahut Bullock dalam sebuah pernyataan yang dikutip okezone dari Reuters, Selasa (2/2/2010).

Dia berterima kasih kepada sutradara, John Lee Hancock dan produser Gil Netter, serta aktris-aktris yang masuk dalam nominasi Oscar lainnya, seperti Meryl Streep dan Helen Mirren.

“Waktu yang saya lewatkan bersama mereka beberapa bulan lalu sangat berarti bagi saya lebih dari segalanya,” ucap Bullock.

Dia mengatakan awalnya sulit memahami karakter dalam memerankan Leigh Anne Tuohy, seorang wanita kulit putih asal Memphis yang kisah nyatanya dituangkan dalam The Blind Side.

Bullock pun lantas berubah pikiran setelah bertemu dan mencari tahu bagaimana tokoh Tuohy. Aktris yang pernah tampil bareng Keanu Reeves dalam Speed ini mengatakan kalau dia sempat cuti berakting lantaran tidak yakin jika dirinya memang memiliki bakat akting yang baik.

Tahun lalu, nama Sandra Bullock kembali terangkat lewat aktingnya di drama komedi romantis The Proposal yang menghasilkan USD314 juta di box office seluruh dunia, dan The Blind Side yang pembuatannya menelan biaya USD237 juta.

Sandra Bullock, Sandra Bullock film, Sandra Bullock bugil, Sandra Bullock busana, Sandra Bullock film, aktres Sandra Bullock, Sandra Bullock video, biografi Sandra Bullock, Sandra Bullock oscar, Sandra Bullock filmografi, Sandra Bullock lagu, Sandra Bullock berpesta, Sandra Bullock gambar , Sandra Bullock galeri, Sandra Bullock syuting, Sandra Bullock model, Sandra Bullock seksi, Sandra Bullock foto, Sandra Bullock berita, Sandra Bullock tubuh seksi, Sandra Bullock pernikahan, Sandra Bullock fesyen, Sandra Bullock bikini, Sandra Bullock pernikahan