Simon Cowell Batal Menikah?

Simon Cowell Batal Menikah?

Simon Phillip Cowell (lahir 7 Oktober 1959) adalah seorang eksekutif muzik Inggeris, televisyen penerbit dan pengusaha. Ia dikenali di Inggeris dan di Amerika Syarikat untuk peranannya sebagai hakim bakat di TV acara seperti Pop Idol, The X Factor, Britain’s Got Talent, dan American Idol.

Ia juga pemilik pengeluaran televisyen dan rumah muzik penerbitan Syco.

Cowell terkenal sebagai hakim untuk tumpul dan sering kontroversi, menghina kritik dan wisecracks tentang kontestan dan kemampuan mereka. Cowell dikenali untuk menggabungkan kegiatan dalam industri televisyen dan muzik, mempunyai single dipromosikan dan nota untuk berbagai artis, termasuk keperibadian televisyen.

Dia terkini tampil pada siri ketujuh dari The X Factor dan siri keempat Britain’s Got Talent.

Kehidupan awal

Cowell lahir di Brighton, East Sussex, United Kingdom dan dibesarkan di Elstree, Hertfordshire. Ayahnya, Eric Philip Cowell, adalah seorang agen real pemaju dan eksekutif industri muzik, dan ibunya, Julie Brett (née Josie Dalglish), . adalah seorang penari balet bekas dan Sosialita kakek dari pihak ayah Cowell, Joseph Cowell dan Esther Malinsky, adalah Inggeris Yahudi, dan datuk dari pihak ibu adalah Scotland.

Ia mempunyai satu kakak dan dua setengah-saudara;. adik Nicholas Cowell, setengah-saudara Tony Cowell, dan setengah-saudara Michael Cowell. Michael adalah yang tertua, diikuti oleh Tony, Simon dan Nicholas masing.
Cowell menghadiri sekolah bebas Dover College seperti yang dilakukan saudaranya, tetapi meninggalkan awal sebelum menghadiri bentuk keenam.Ia mengambil beberapa rendah pekerjaan-termasuk,.

Menurut Tony, bekerja sebagai seorang pelari di Stanley Kubrick’s The Shining  -tapi tidak rukun dengan rakan dan bos, sampai ayahnya yang eksekutif di raksasa rakaman EMI Music Publishing, berjaya untuk membuatnya pekerjaan di ruangan surat.

Kerjaya

Sambungan ayahnya awalnya punya dia bekerja semula sebagai pembantu untuk seorang lelaki A & R. Dari sana seterusnya, Simon meniti karier dan akhirnya mendapat dipromosikan ke penerbit muzik  kedudukan tapi kiri selama awal 1980-an untuk membentuk E & S Musik dengan bosnya di EMI, Ellis Rich (kemudian Ketua Masyarakat Hak Pertunjukan).

Syarikat mempunyai beberapa lagu hit pada satu titik dengan lima single di atas Inggeris 40. Pejabat berada di bilik mandi seorang lelaki ditukar di tempat parkir NCP di Brewer Street di daerah Soho London.

Cowell yang ditinggalkan oleh persetujuan bersama beberapa tahun kemudian. Dia bekerja untuk Iain Burton, pengurus koreografer Arlene Phillips, salah satu pengasas kumpulan tari Hot Gosip dan label rakaman bebas yang baru lahir fanfare Records.

Cowell bekerja dengan Burton selama lapan tahun di fanfare di mana ia mencapai kejayaan nyata pertama dalam industri muzik, menjadi rakan kongsi dan fanfare bangunan menjadi label pop ‘indie’ sangat berjaya. Gembar-gembor punya hits banyak sepuluh teratas diSeterusnya pada tahun 1984, Cowell. dan Burton bertemu dengan Pete Waterman untuk pertama kalinya.

Beberapa waktu lalu, sempat tersiar kabar Simon Cowell dan tunangannya, Mezghan Hussainy akan melangsungkan pernikahan akhir tahun ini. Tetapi, semakin mendekati hari pernikahan, hubungan keduanya justru merenggang.

Jalinan cinta antara Cowell dan Hussainy dikabarkan telah berakhir. Ibunda Cowell, Julie Cowell mengatakan hubungan anaknya dengan wanita berprofesi sebagai make up artis itu memang sedang tak berjalan baik. Keduanya disebut-sebut sudah memutuskan hubungan.

Julie sendiri menganggap anaknya terlalu terburu-buru saat memutuskan bertunangan dengan Hussainy. Ia pun berharap putusnya hubungan sang anak dengan Hussainy dapat membuat keduanya lebih bisa berpikir dan instropeksi diri.

“Pernikahan adalah langkah yang sangat besar,” kata Julie seperti dikutip dari Aceshowbiz, Selasa 26 Oktober 2010.

Wanita berusia 85 tahun ini juga menambahkan  kesibukan anaknya menjadi salah satu penyebab yang membuat hubungan asmara Cowell tak berjalan lancar. Apalagi, Hussainy tinggal di Amerika Serikat sedangkan Cowell lebih sering di Inggris karena harus mengurus pekerjaannya sebagai juri di acara ‘The X Factor’.

“Putusnya hubungan ini karena masalahnya Simon adalah tipe pekerja keras,” ucapnya.

Tetapi, anehnya apa yang dilontarkan sang ibu tidak sama dengan pernyataan yang dikeluarkan pihak Cowell. Perwakilan pria berusia 50 tahun ini menjelaskan Cowell dan Hussainy masih sering bersama. Hussainy juga selalu mengunjungi Cowell di Inggris.

Simon Cowell, Simon Cowell foto, Simon Cowell web, Simon Cowell info, Simon Cowell maklumat, Simon Cowell hiburan, Simon Cowell misteri, Simon Cowell berita, Simon Cowell filem, Simon Cowell malaysia, Simon Cowell kawan, Simon Cowell artis, Simon Cowell bf1