Stella McCartney Rancang Perhiasan ‘Alice in Wonderland’

Stella McCartney Rancang Perhiasan ‘Alice in Wonderland’

Stella McCartney Nina (lahir 13 September, 1971) adalah seorang perancang busana Inggeris. Dia adalah putri dari bekas ahli Beatles Sir Paul McCartney dan fotografer terlambat dan aktivis hak haiwan, Linda McCartney.

Kehidupan awal

Stella McCartney lahir di London pada tarikh 13 September, 1971, anak kedua bekas Beatle, Sir Paul McCartney dan Linda Eastman.

Dia diberi nama selepas ibu nya besar-nenek: kedua-dua nenek Linda McCartney diberi nama Stella.

Sebagai seorang gadis muda, McCartney perjalanan dunia dengan orangtuanya dan Wings pop kelompok mereka, bersama-sama dengan kedua kakaknya: kakak Heather (yang secara sah diadopsi oleh Paul McCartney), kakak Maria, dan adik James.

Menurut ayahnya, nama Wings ini terinspirasi oleh kelahiran Stella sukar.

Sebagai putrinya dilahirkan oleh bahagian kecemasan caesar, Paul duduk di luar ruangan operasi dan berdoa bahawa dia dilahirkan “pada sayap malaikat”  Wings. Tur dari akan setelah kelahirannya pada tahun 1971 hingga tahun 1980.

Meskipun ketenaran mereka, McCartneys ingin anak-anak mereka untuk memimpin seperti biasa hidup mungkin begitu Stella dan kedua adiknya menghadiri sekolah negeri tempatan di East Sussex, salah satunya adalah Bexhill College.

McCartney mengatakan bahawa ketika menghadiri sekolah negeri, ia menjadi korban bullying, serta jagoan sendiri.

Kehidupan peribadi

McCartney berkahwin penerbit Inggeris Alasdhair Willis pada tarikh 30 Ogos 2003 di sebuah kapel Katolik swasta di Gunung Stuart House, rumah leluhur Marquess of Bute di Isle of Bute, Scotland.

gaun pengantin McCartney merupakan versi update dari gaun pengantin ibunya dari upacara Mac 1969 dia berkahwin dengan Paul McCartney.

Dia merancang gaun dengan Tom Ford, bosnya di Gucci. Perkhidmatan ini dihadiri oleh Gwyneth Paltrow, Liv Tyler, Pierce Brosnan, dan Madonna.

anak pertama mereka, anak Miller Alasdhair James Willis, dilahirkan pada 25 Februari 2005, dengan berat 7 £ 7 ons.  anak kedua mereka, putri Chin Bailey Olwyn Willis, lahir pada tarikh 8 Disember 2006, dengan berat 7 £ 14 oz .

Stella melahirkan putra kedua dan ketiga anak Beckett Robert Lee Willis tarikh 8 Januari 2008  tiga Anak-anaknya. lahir di London. Stella McCartney sekarang mengharapkan anak lagi.

Kerjaya
Awal

Stella McCartney menjadi tertarik dalam merancang pakaian pada usia 13 tahun, ketika dia membuat jaket pertama.

Tiga tahun kemudian, dia diasingkan untuk Kristian Lacroix, bekerja pada koleksi fashion rekaan pertama, mengasah keahlian bekerja untuk Edward Sexton, ayahnya Savile Row penjahit untuk beberapa tahun.

Beliau belajar dasar-nya di Ravensbourne College Design dan Komunikasi, desain fashion di Central Saint Martins College of Art dan Design di awal 1990-an. Wisuda-nya pada tahun 1995 koleksi dimodelkan oleh teman-teman dan supermodel Naomi Campbell, Yasmin Le Bon dan Kate Moss – percuma – di acara wisuda landasan.

Koleksi itu terbukti lagu ditulis oleh ayahnya yang terkenal, yang disebut “Stella May Day”  menunjukkan menjadi berita halaman depan, dan seluruh koleksi dijual kepada Tokio, sebuah butik di London .. Desain yang berlesen untuk Browns, Yusuf, Bergdorf Goodman dan Neiman Marcus.

Pada tahun 1998 ia direka kakaknya Mary gaun pengantin untuk pernikahannya dengan penerbit televisyen Alistair Donald.

A lacto-ovo-vegetarian, McCartney tidak menggunakan bulu atau kulit dalam desain dan menyokong PETA Setiap desain McCartney memiliki teks yang menghuraikan tentang “kebijakannya” tidak ada haiwan., Misalnya, salah satu jaket dia untuk Adidas berkata, “cocok untuk vegetarian sporty” di lengan baju.

Ayahnya juga dikenali untuk menyokong PETA dengan memprotes desainer yang menggunakan bulu binatang dan orang-orang yang memakainya. Stella tidak menggunakan wol, sutera, dan kain yang diturunkan dari haiwan lain dalam desain nya.

STELLA McCartney punya muse baru, “Alice in Wonderland”.
Kecintaan Stella terhadap tokoh gadis yang tersesat di dunia ajaib itu diwujudkannya melalui kerja sama dengan Disney untuk menciptakan kostum edisi khusus berupa kalung dan gelang, yang akan menjadi bagian dari film “Alice in Wonderland” dalam bentuk 3-D besutan Tim Burton.

Perhiasan Alice rancangan Stella hadir dalam warna hitam, merah muda, dan cokelat. Dalam wawancara dengan Vogue, Stella mengatakan perhiasan edisi khusus itu terbuat dari material plexiglas dan kristal swarovski dan berbentuk kelinci, topi Mad Hatter, juga empat lambang kartu, spade, club, heart dan diamond.

Selain Stella, kostum Alice di film Tim Burton juga akan ditangani oleh beberapa desainer lain, seperti Christopher Kane, Alexander McQueen, dan perancang asal India Manish Arora.

Ketiganya akan disponsori oleh department besar Prancis, Printemps, yang akan memajang kreasi dari ketiga desainer tersebut di area display saat Paris Fashion Week.

Stella McCartney berita hiburan,Stella McCartney populer,Stella McCartney pesona,Stella McCartney foto,Stella McCartney seksi,Stella McCartney panas,Stella McCartney hiburan, Stella McCartney berita,Stella McCartney fesyen,Stella McCartney Star,Stella McCartney televisi, Stella McCartney tinggi,Stella McCartney berita hiburan,Stella McCartney hiburan,Stella McCartney berat,Stella McCartney kualifikasi,Stella McCartney usia,Stella McCartney konstelasi,Stella McCartney film,Stella McCartney protagonis,Stella McCartney peran,Stella McCartney fesyen